Het beklimmen van een paar trappen wordt beschouwd als een gezonde oefening, maar wanneer de liften van een torenhoge wolkenkrabber het begeven, kosten ze duizenden dollars aan verloren zaken, om nog maar te zwijgen van het veiligheidsrisico dat ze vormen voor de huurders. Het laatste ding om het even welk collectief bureau nodig heeft is een “out of order” teken dat aan zijn liften wordt vastgebonden. Het goede nieuws is dat dit kan worden vermeden met preventief liftonderhoud, waardoor het gebouwbeheer de beschermingsmechanismen aan de machines periodiek kan beoordelen en afdwingen om noodstoringen te voorkomen.
onderhoudsdienstverleners om uit te kiezen en prijzen in dienst te nemen, is het belangrijk om het liftonderhoudsbedrijf te selecteren dat het beste past bij de dagelijkse werking van het gebouw en het budget dat is toegewezen voor onderhoud.
Onderhandelen over het beste contract
Het beste uit je preventief liftonderhoud halen komt neer op het onderhandelen over een eerlijke en gedetailleerde serviceovereenkomst. Het maakt niet uit welke apparatuur een leverancier gebruikt of wat de kosten van zijn service zijn, als de voorwaarden niet goed zijn vastgelegd, kan jouw bedrijf nog steeds het risico lopen dat uw bedrijf potentieel defecte liften bedient die achterblijven bij de operationele eisen en veiligheidsnormen. Bij het selecteren van een leverancier van liftonderhoud is het in je eigen belang om een contract te sluiten dat voorziet in de servicevoorwaarden dat jouw bedrijf daadwerkelijk nodig heeft. Dit betekent dat je moet kiezen tussen een volledig onderhoudscontract of een beperkter contract voor onderdelen, olie en vet.
Volledig servicecontract
Een full-service onderhoudscontract voor liften werkt als een verzekeringspolis. Je serviceprovider berekent jaarlijks een vast bedrag dat wordt gebruikt voor de financiering van het onderhoud van de lift; dit is bedoeld om je bedrijf te beschermen tegen extra kosten in het geval van een grote reparatie en om het hele liftsysteem in eigen beheer te houden. Met een full-service contract kan het liftonderhoudsbedrijf een onderhoudsschema implementeren dat is afgestemd op de staat van het materieel en de dagelijkse werkzaamheden om de liften optimaal te laten functioneren.
Onderdelen, olie en vet
In tegenstelling tot een full-service contract is een contract voor onderdelen, olie en vet een beperkte optie voor het onderhoud van de lift. In plaats van het onderhoud van bepaalde onderdelen zoals kabels en besturingen te dekken, zorgt deze beperkte contractoptie voor het smeren van bewegende delen en het uitvoeren van kleine aanpassingen om de liften in bedrijf te houden. Als er groter liftonderhoud nodig is, zal je serviceprovider u op de hoogte stellen van de extra kosten die nodig kunnen zijn. Hoewel beperkt, stelt een contract voor onderdelen, olie en vet bedrijven in staat om op de korte termijn te besparen op de operationele kosten, maar het kan op de lange termijn duurder blijken te zijn als er grote reparaties moeten worden uitgevoerd. Uiteindelijk is het belangrijk om na te denken over wat jouw bedrijf nodig heeft en over het operationele budget dat nodig is om routinematig onderhoud te ondersteunen.
Bij Lift Service Totaal adviseren wij jou graag over de mogelijkheden en komen samen tot de best mogelijke oplossing voor het onderhoud, de reparatie of de modernisering van jouw liften.
Geef een reactie